13 de juliol del 2013

El pessebre de la Catedral d'Elna

El claustre de la catedral d'Elna és una de les coses més boniques que he vist d'art medieval. La varietat de capitells que es conserven val la pena fer-hi una visita...i pagar l'entrada. A més coma  a pessebrista té un valor afegit ja que bona part dels capitells d'una de les ales del claustre està dedicada a les escenes del pessebre, com si es tractés d'una exposició de diorames: l'anunaciació, la visitació, el naixement, l'anunciata, els Reis davant d'Herodes, els Reis de Camí, l'adoració dels Reis, el somni dels Reis, la matança els innocents, la fugida a Egipte, la presentació de Jesús al Temple i Jesús davant dels Doctors de la Llei.... és a dir, tots els quadres bíblics que tantes vegades fem a les exposicions, esculpits en relleu en els capitells.

Anunciacio - Visitació

Naixement - Anunciata

Els Reis davant d'Herodes

Els Reis de camí

Adoració els Reis

Els Reis reben en somnis l'avís e l'àngel- - La matança dels innocents

Fugida a Egipte

Presentació al Temple - Jesús davant els doctors de la Llei

4 comentaris:

Assumpta ha dit...

Hola, GALDERICH, em costaria molt intentar convèncer-te que apuntis aquest blog tan maco (el tema dels pessebres sempre m'ha agradat) a la Cadena de Blogs per la independència?

Punts a favor:
- En Pàmies s'ha apuntat.
- En Gazo s'ha apuntat.

Punts en contra:
-No n'hi ha.

http://cadenablogs-11setembre2013.blogspot.com/

Qualsevol dubte, deixes un comentari al blog i et contestem ;-))

Galderich ha dit...

Assumpta,

Aquest blog no el gestiono jo. Només vaig fent aportacions puntuals. Això ho han de respondre altes instàncies d'El pessebre és un món.

De totes maneres miraré de fer-ho al Piscolabis que aquest si que el gestiono jo.

Galderich ha dit...

El claustre d'Elna és sensacional l'agafis per on l'agafis. Malgrat tot no és romànic -a diferència de l'església- i si de l'inici del gòtic. Un petit matís que ens explica el per què de tanta diversitat temàtica sobre el tema del Pessebre en un claustre com aquest.

Josep ha dit...

Aviat tornaré a ELNA i m'hi fixaré.
M'encanta la ciutat.