5 de gener del 2008

El pessebre de la Remei


Ja fa uns quants anys que a Vilafranca hi ha un pessebre que em sembla molt interessant, és el que fa la Remei Sogas. Tant per la seva temàtica com per la seva execució és un pessebre innovador. Sempre m’havia imaginat l’autora com una noia jove, amb una gran sensibilitat... i enguany durant la visita, com que estava fent fotos i mirant-me’l molt, se’m va presentar una àvia amb el seu estol de néts i nétes, dient-me que n’era l’autora. El que vaig encertar va ser en la seva gran sensibilitat.

Em va explicar que tot ho feia amb material de reciclatge, em va explicar la història que hi ha al darrera de cada una de les figuretes de plastilina. És un quadre viu, que explica una història. Cada un dels personatges està expressant una acció, sant Josep que estira el bou per poder entrar a l'estable, les gallines que sembla que parlñin entre elles, fins i tot el Sol que no es vol amagar al darrera d eles muntanyes, per no perdre’s detall.

M’explicava la Remei que en fer-lo amb figures de plastilina, el seu fill cada any fa un enregistrament en vídeo del pessebre, amb les figures movent-se. Realment una bona manera de fer un pessebre audiovisual.

Era el pessebre més observat i més comentat de l’exposició.

1 comentari:

Albert Dresaire Gaudí ha dit...

Ja fa temps que n'havia parlat en el meu bloc: http://dresaire.blogspot.com/2006/01/pessebres-vilafranca-del-peneds.html
Realment, és un pessebre que val la pena!