19 de desembre del 2011

Conferència per a personal sanitari


Divendres passat vaig poder gaudir d'una estona d'aquelles que m'agraden. Em van convidar de l'Hospital del Sagrat Cor de Martorell (Germanes hospitalàries) a fer una conferència sobre el pessebre destinada als professionals del centre, en el marc de la seva celebració del Nadal. 
Pessebre que es pot veure a l'entrada de l'Hospital
Des del nostre Col.lectiu hem procurat sempre fer difusió del pessebrisme, fora del marc estrictament pessebrístic. Aquesta és la línia de treball que més ens agrada, portar el pessebre allà on habitualment no hi és. La conferència de divendres era doncs una ocasió ideal per passar-m'ho molt bé, fent descobrir el món dels pessebres a un col.lectiu que d'entrada potser no el coneixia massa.

Vaig intentar transmetre aquestes idees que sovint anem parlant al bloc, sobre la riquesa del pessebrisme, la seva gran diversitat de formes i d'aproximacions, sobre el sentit d'un art que és viu i que s'adapta a les circumstàncies de cada època, a la vegada vaig poder parlar del simbolisme, dels simbolismes de fet, que s'amaguen en un pessebre, amb una visió oberta no estrictament religiosa.  A mi se'm va fer curt, i, per l'atenció que vaig copsar en els assistents, i per les preguntes que em van fer al final, crec que va ser una estona ben aprofitada