2 de setembre del 2009

Pessebres a Sarajevo

Aquest estiu, amb la meva família, hem estat a Bòsnia, acollits a casa d'uns bons amics de Hadžići (prop de Sarajevo). La descoberta d'aquest país i sobretot l'acollida de la seva gent han fet d'aquest viatge una molt bona experiència. Bòsnia és, encara, un país on conviuen diverses cultures. Malgrat la guerra i malgrat algunes minories radicals, la majoria dels bosnians aposta per la convivència i lluita per recuperar i fer créixer el seu país. Recomano de tot cor visitar Bòsnia: potser no és el país on sigui més fàcil arribar però el viatge val molt la pena!

Els pessebristes, quan voltem pel món, sempre ho fem amb l'esperança de descobrir pessebres als llocs que visitem. En el meu cas he de reconèixer que vaig marxar cap a Bòsnia amb poques perspectives pessebristes per endavant. Però el pessebre sempre ens dóna sorpreses...

A Sarajevo vam visitar el convent dels franciscans. La seva església està dedicada a Sant Antoni. És una església que amb prou feines té 100 anys i que està lligada a la minoria croata de la capital bosniana. Durant els anys seixanta del segle passat es va refer al seva decoració. Tots els vitralls, dedicats a la joventut i a la vida de Jesús, van ser fets a partir de dibuixos de l'artista croat Ivo Dulčić. A la fotografia hi podeu veure els dedicats a l'anunciació de la Mare de Déu i al Naixement.

El convent disposa d'una botiga de llibres i material religiós. Allà hi vaig poder adquirir uns petits pessebres que em van assegurar que havien estat realitzats al mateix convent. Pessebrísticament, anar a Bòsnia també val la pena!