21 de desembre del 2008

Pessebre mínim

L'Antoni Raventós, pessebrista de Barcelona, ens ha fet arribar aquesta col·laboració. És un pessebre mínim, que en la seva simplicitat acompleix perfectament l'objectiu de ser "presència".

-->
Pregària del pastor místic

Callin els àngels i els xiulets del vent. Fora les dolces cançons i els
embats de la pobresa, lluny els sentiments fàcils i el fàcils planys.
Silenci.
Ara, en soledat i silenci, ara que tu i jo estem sols, et vull parlar.
Ja em veus, aquí, agenollat, oferint-te una peça del corral...
Però em miro endins i sé que també et podia haver dut un cistell d’ous.
Si amb el gall ja n’hi ha prou ! M’he dit.
Sé que altra gent del veïnat, ni aviram, ni ous, ni res...i ben ple que
tenen el corral !
Però, què hi fa? Jo em faig retret i em faig pena pel cistell que no he dut.
T’ho prego: ajuda’m a saber donar més de mi, voldria que la meva
generositat no s’aturés tan aviat.
Ajuda-m’hi, Nano !
Amén